De recente heraanleg van de Bredabaan tussen het centrum en de Zwaantjeslei, waarbij in het midden een brede berm werd voorzien, deed de gemoederen rond een mogelijke doortrekking van tram 3 oplaaien, alhoewel de meerderheidspartijen uitdrukkelijk stelden met de brede berm vooral een ‘dreefeffect’ na te streven.

Volgens Koen Peeters, woordvoerder van De Lijn, die een belangrijk deel van de werken betaalde, zijn er op korte termijn geen concrete plannen om de tram door te trekken naar Brasschaat, maar maakt een doortrekking wel deel uit van de mobiliteitsvisie 2020 van De Lijn. Politiek Brasschaat ziet een tram over het algemeen niet graag komen.

Open VLD-kandidaten Anne Van Aperen en Nicolas Van der Donckt: ‘Ons centrum is te smal voor een tram. Een tram brengt ook verstedelijking met zich mee. Wat we nodig hebben, is een goede busverbinding met Antwerpen en met de stations van Ekeren, Kapellen en Brecht.’

Op dezelfde golflengte zitten Vlaams Belang en CD&V. Waar burgemeester Dirk de Kort (CD&V) zich een tijd geleden liet ontvallen dat een tram kleine criminaliteit meebrengt, ziet hij het nu veel breder. ‘We moeten in nieuwe concepten durven denken. Zo is er de nieuwe drieledige Exqui.city-bus van Van Hool waarmee we onlangs een proefrit organiseerden. Deze bussen geven geen hinder voor onze middenstand, zijn flexibel en brengen geen visueel vervuilende traminfrastructuur met zich mee.’

Bron: Car&bus Magazine

    Welkom bij CD&V. Onze websites maken gebruik van cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren. Lees onze Cookies Policy voor meer informatie. Ons cookiebeleid en deze voorkeuren gelden voor alle CD&V-websites. Door op 'Akkoord' te klikken, ga je akkoord met de geselecteerde cookies.